Het voetbal ligt even stil. Maar dat betekent niet dat jij alleen maar binnen hoeft te zitten en de bal in de schuur kan laten. Juist nu kan je winst pakken! GOAL! geeft je 4 tips om tijdens de winterstop aan je techniek te werken.

 

 

1.

Hooghouden

Is hooghouden nog lastig voor je? Spreek dan met jezelf af dat de bal steeds één keer mag stuiten. Lukt het hooghouden al goed, probeer dan je eigen record te verbeteren. Oefen ook met je knieën, je hoofd en je verkeerde been. Wil je meer uitdaging: doe dan 1 keer met links, 1 keer met rechts, 2 keer met links, 2 keer met rechts, enzovoort. Hoe ver kom jij?

 

 

2.

Andere sporten

Je kunt in de winterstop ook eens wat andere sporten proberen. Hiervan leer je weer andere dingen, die ook bij voetbal nuttig zijn. Je kunt bijvoorbeeld tennissen tegen een muur, zwemmen of basketballen. Er is vast wel een plek in de buurt waar dat kan. Welke dingen verbeter je die je ook voor voetbal kunt gebruiken?

 

 

3.

Koppen

Om goed te kunnen koppen moet je hoog kunnen springen. Neem een doorzichtig plastic tasje, zoals die in de supermarkt hangen op de groenteafdeling. Doe de bal erin en hang ‘m op met een touwtje, bijvoorbeeld aan een tak. Spring omhoog en kop de bal naar voren. Kop opnieuw als de bal in beweging is.

 

4.

Speedladder

Wil je je sneller worden en je voetenwerk verbeteren? Gebruik dan een speedladder. Misschien kun je ergens eentje lenen, of er zelf een maken met touwen. Als je ‘speedladder’ intypt op YouTube, vind je allerlei oefeningen. Zorg ervoor dat je op je voorvoeten staat, snelle bewegingen maakt en de grond zachtjes aantikt. Wedden dat jij daardoor ook deze skills snel goed beheerst?