Iedere maand lees je in GOAL! Anouks Voetbalhoek. Anouk Hoogendijk geeft daarin tips om een nog betere voetballer te worden, ze beantwoordt jouw vragen en praat je bij over het nieuws uit de (vrouwen)voetbalwereld. Ook op Goalonline.nl lees je wat tips van Anouk terug. Ze vertelt je onder andere wat je kan doen om blessures te voorkomen!

Vraag van: @Lisa-sapulete

Hoi! Hoe kan je als meisje ontdekt worden? Want bij ons zijn er alleen maar scouts voor jongens!

“De meeste clubs in de Eredivisie voor vrouwen hebben talentendagen. Daar kun je je voor opgeven. Vaak is dit 1x per jaar dus je moet het goed in de gaten houden dat je je daar op tijd voor opgeeft.”

 

Vraag van: @Gyan.gtb

Hoe kun je het beste aannemen?

“Je moet altijd zorgen dat je met de bal meebeweegt. Beetje net als wanneer je een tennisbal vangt. Dan gaat je arm mee naar achter met de bal. Dat moet je dus ook met je been doen als de bal komt. Probeer mee te bewegen met de bal en je voet zoveel mogelijk aan de bal te houden.”

 

Anti-blessure-tip van Hoogendijk

 

Vraag van: @Daan_de_onana-fan

Ik raak heel snel geblesseerd! Wat kan ik daar tegen doen?

β€œDat hangt van de blessure af. Sommigen hebben meer pech dan anderen. Je kunt wel proberen de kans dat je geblesseerd raakt zo klein mogelijk te maken.

  • Doe altijd een goede warming-up en bouw deze goed op. Dat betekent: beginnen met wat rustig loopwerk en eindigen met explosieve sprintjes
  • Maak je spieren extra sterk met oefeningen buiten de voetbaltrainingen om. Denk aan sprong- en krachtoefeningen en training om je balans te verbeteren.
  • Doe een dag voor de wedstrijd rustig aan. Ga niet super fanatiek sporten of de hele dag winkelen en blijf niet tot laat wakker.
  • Trek in de winter thermokleding aan om je spieren warm te houden.”

In het boek ‘Balverliefd’ geeft Anouk nog heel veel voetbaltips, om jouw voetballoopbaan op weg te helpen.

 

Nog meer tips van Anouk!